środa, 15 stycznia 2014

„BABCINE KWADRATY – TWORZYMY KOLOROWY PLED”


Witam Was kochane!
Mamy Nowy Rok, a co za tym idzie nowe plany, pomysły i cele.
Pomyślałam sobie, że fajnie by było zorganizować jakąś zabawę.

Zakocham się w „babcinych kwadratach” i zamarzyło mi się zrobienie różnokolorowego pledu. Widziałam też u Was posty z podobnymi pomysłami, jednak w wielu przypadkach brakło mobilizacji do jego realizacji i plan legł jak na razie w gruzach. Wiadome jest także to, iż w grupie raźniej, dlatego chciałabym zaprosić Was do zabawy „BABCINE KWADRATY – TWORZYMY KOLOROWY PLED”.   

Teraz kilka słów o samej zabawie. Chciałabym, aby finalnym tworem był właśnie różnokolorowy pled z kwadratów, które będziemy sobie wysyłać raz w miesiącu. Przez cały dany kalendarzowy miesiąc naszym zadaniem będzie wykonać na szydełku 8 kwadratów (2 na tydzień). Kolory i schematy będą w naszej inwencji twórczej, nie muszą one być wszystkie jednakowe i takie same, lecz różne, finezyjne, ale w wymiarach 15 x 15 cm. Jest to warunek konieczny do zszycia kocyka.

Chciałabym, aby pled nie kosztował nas bardzo dużo i specjalnie na niego, żebyśmy kupowały włóczki, chodzi raczej o to, abyśmy wykorzystały resztki jakie mamy w domu.

Pled też w pewnym sensie nas połączy, znamy się jedynie z blogów, często rozmawiamy tylko wirtualnie, komentujemy nasze posty, podziwiamy twory i zachwycamy się nimi. Kocyk ten stworzy możliwość, abyśmy posiadały cząstkę pracy każdej z nas.  Powstanie taki ogólnopolski „babciny pled”. :), którego staniemy się właścicielką.

Raz w miesiącu na blogu zaprezentujemy zdjęcia  kwadracików, które wykonaliśmy same i te które dotrą do nas pocztą. Będę podawać pary co miesiąc, tak, aby każda miała od każdej kwadraciki do własnego pledu. Jednak będą też miesiące, w których wykonamy kwadraciki specjalnie dla siebie (wtedy nic nie wysyłamy nikomu) tylko 8 kwadratów dodamy do naszej kolekcji kwadratów.

Zszycie pledu będzie automatyczne z zakończeniem zabawy (teraz nie mam konkretnej daty, kiedy zakończymy zabawę)


Teraz postaram się ubrać to w jakieś punkty!!!
ZASADY ZABAWY:
1. Zapisy na zabawę trwają od dzisiaj do 20 lutego.
2. Jeśli będzie bardzo mało chętnych osób to z chętnymi co się zapisali podejmiemy decyzję czy bawimy się w małym kręgu czy nie.
3. Należy umieścić komentarz pod tym postem, iż chce się wziąć udział w zabawie.
4. Mile widziane jest zostanie moim obserwatorem i polubienie mnie na facebooku :)
5. Podlinkowanie poniższego zdjęcia z napisem na swoim blogu „BABCINE KWADRATY – TWORZYMY KOLOROWY PLED”
6. Do zabawy zapraszam tylko osoby posiadające bloga – jest to warunek konieczny.
7. Raz w miesiącu do wyznaczonej przeze mnie osoby wysyłamy 8 kwadratów o wymiarach  15 x 15 cm. Aby nic się nie zapodziało na poczcie myślę, że najlepiej będzie jeśli wysyłać będziemy poleconym listem, wtedy jest szansa na ewentualną reklamację.   
8. Pojawią się miesiące, iż kwadraty będziemy wykonywać dla siebie.
9. Wysyłacie mi na pocztę anieszka1000@gmail.com  adres, na który wysyłać będziemy paczuszki. Bardzo proszę w temacie email wpisać  „BABCINE KWADRATY – TWORZYMY KOLOROWY PLED”.
10. Raz w miesiącu przesyłacie mi zdjęcie co stworzyliście, abym mogła zaprezentować na blogu Wasze zdolności, także  w temacie email wpisać  „BABCINE KWADRATY – TWORZYMY KOLOROWY PLED”.
  
Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości, coś jest niejasne piszcie śmiało na meil anieszka1000@gmail.com wszystko postaram się wyjaśnić.

Zatem zapraszam odważne osoby do zapisywania się pod tym postem!!!!  



Lista chętnych i odważnych:
1. Ja (AgapeArt)
2. Wiola z bloga "Wioletkowy skrawek nieba" 
3.pomieszane-poplatane
4.Silvanis Barbara
5. Paulina Kielar z bloga Mała sztuka - ręcznie malowane
6.handmade by mama
 7. evella z bloga Malowana skrzynia blog
8. babajaga05 - decoupage i inne... z bloga babajaga05
9. kawusiowa5 z bloga Kawusia po godzinach

23 komentarze:

  1. to ja będę pierwsza :) jeśli mogę

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to znaczy, że ja ze swojej wełny robię dla kogoś i dla kogoś i dla kogoś i tak samo od tych ktosiów dostanę z ich wełny kwadraciki?
    Czyli wyjdzie z tego kocyka taka niespodzianka? kolorowy kogel-mogel? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak powstanie taki niespodziankowy pled :) w danym miesiącu otrzymasz parę, do której wyślesz kwadraciki, a ona Tobie, w następnym miesiącu będziesz mieć w parze kogoś innego i od niej otrzymasz następne kwadraty, a Ty jej wyślesz także paczuszkę. Finalnym pledem będzie zbiór kwadratów od różnych osób. Nie wiem czy jasno to wytłumaczyłam :)

      Usuń
    2. oki:) wszystko teraz rozumiem:)
      pomysł bardzo mi się podoba więc przyłączam się do zabawy:)

      Usuń
    3. A jeszcze mam pytanko:)
      Jakim wzorkiem mamy dziergać te kwadraciki:) co komu w duszy gra byle tylko wymiar się zgadzał czy jakiś konkretny wybierzemy aby wszystkie były takie same?

      Usuń
  3. Z chęcią bym wzięła udział w zabawie niestety nie umiem szydełkować czy też robić na drutach to dla mnie czarna magia choć takie pledy niesamowicie mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią wezmę udział w zabawie :) Fajny będzie taki misz maszowy kocyk. A na koniec roku zszyjemy go i na następną zimę jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł, nie dam rady dołączyć, ale będę Wam kibicować! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. z wielką checią dołanczam sie do zabawy :D

    OdpowiedzUsuń
  7. pomysł bardzo fajny i jak najbardziej byłabym za ,ale 8 kwadratów to dla mnie trochę za dużo... Przy 3 dzieci,obowiazkach i swoich robótkach po prostu nie dam rady czasowo... a szkoda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że jest to może faktycznie za dużo na miesiąc 8 kwadratów. Wniosę za niedługo małą korektę do posta i zmniejszymy ilość kwadratów :)

      Usuń
    2. A mi się właśnie nie wydaje, żeby 8 kwadratów na miesiąc to było strasznie dużo. Co prawda w ostatnim czasie jestem bardzo zalatana, ale w ciągu ostatnich dni zaczęłam co dłubać z doskoku i dwa kwadraty (plus zaczątek paru innych) prawie już są. Nie wiem, jak to inni widzą.

      Usuń
  8. Kurczę ale mnie zaintrygowałaś tym pomysłem :D * kwadratów trochę dużo, ale myślę, że z pomocą mojej mamy damy radę :D Ja 4 mama 4 ;) Dołączam do zabawy :D

    OdpowiedzUsuń
  9. I ja chcę też! Podoba mi się ten pomysł :) Później taki kocyk można przekazać np. na jakąś aukcję charytatywną :) A wyjść z tego może coś bardzo osobliwego :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł bardzo ciekawy...Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł niesamowity! naprawdę chętnie wzięłabym w nim udział, ale jeszcze nigdy nie wydziergałam babcinego kwadrata. To zabawne ze przy poszukiwaniach, i wstukiwaniu w Google pytania "jak wyszydełkować babciny kwadrat" natknęłam się na ten post, Twojego bloga :) (najwyraźniej wyszukiwarka uznała, ze tu znajdę wyczerpującą odpowiedz na moje pytania dotyczące babcinych kwadracików :) Jeśli pozwolisz - będę obserwować Wasze zmagania się z wyzwaniem a być może wezmę udział w kolejnej zabawie (jeśli takowa się odbędzie)

    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście :) będzie nam bardzo miło jeśli będziesz dopingować :)

      Usuń
    2. Pani Dżi, tu masz krok po kroku jak zrobić babciny kwadrat :)
      http://www.youtube.com/playlist?list=PLF6667FE7963BBA86

      zabawa super, bardzo mi się ten pomysł spodobał. AgapeArt, naprawdę uważam to za świetną zabawę :)

      Usuń
  12. Chętnie przyłączę się do zabawy. Tak się składa, że właśnie dziergam takie kwadraty, zapraszam przy okazji do obejrzenia:
    http://www.babajaga05.blogspot.com/2014/01/kwadraty-patchworkowe-na-szydeku.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też chętnie dołączę :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja zagraniczna, to się nie dołączę, bo i koszty większe. A przydało by się, oj tak. Od wrześnie próbuję skończyć babciny pled i jakoś stanęłam w połowie pracy i nie mam już do niego natchnienia :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Z mila checia bym dolaczyla ale ja mieszkam w Niemczech,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam serdecznie, w tym roku skonczylam dwa pledy z babcinych kwadratow, chetnie dolacze , mysle, ze 8 kwadratow to nie jest duzo na miesiac , ale to wszystko zalezy od naszych obowiazkow, jesli mamy 3 dzieci, to moge sobie wyobrazic ile jest innej pracy, ja mam tylko dwa psiaki i tez troszke jest z nimi pracy spacery, jedzonko, lekarz itp. zastanowisz sie moze to rzeczywiscie duzo to trudno powiedziec,pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń